Τελευταίες Παραστάσεις έως 28 Απριλίου | Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή στις 21.15 στο θέατρο Επί Κολωνώ
Μετά την θερμή ανταπόκριση κοινού και κριτικών, η παράσταση «Ο Συνεργός» σε κείμενο και σκηνοθεσία Γιώργου Χριστοδούλου ολοκληρώνει την Κυριακή 28 Απριλίου (Κυριακή των Βαΐων) τον δεύτερο επιτυχημένο κύκλο της στο θέατρο Επί Κολωνώ.
Παίζουν: Χρήστος Κοντογεώργης, Φανή Παναγιωτίδου, Μαρία Προϊστάκη, Γιώργος Τριανταφυλλίδης
Στις αρχές του 2000 μια νεαρή κοπέλα από την Βέροια εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Ο σύντροφός της, δηλώνοντας συντετριμμένος πως δε γνωρίζει τίποτα, την αναζητεί.
Η υπόθεση απασχολεί έντονα την ελληνική κοινή γνώμη και δεν αργεί να αποκαλυφθεί πως ο θύτης δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον άνθρωπο που την ψάχνει, ο οποίος αφού τη σκότωσε στη συνέχεια, με τη βοήθεια του ξαδέρφου του την εξαφάνισε.
Αυτή η πραγματική ιστορία, ενός από τα πιο γνωστά εγκλήματα που συγκλόνισαν την ελληνική κοινωνία, αποτέλεσε την έμπνευση για τη συγγραφή και το ανέβασμα ενός νέου θεατρικού έργου, με μια διαφορά όμως: Το έργο αυτό δεν επικεντρώνεται στο θύτη, ούτε στο θύμα.
Ο Αποστόλης ζει ήρεμα τη ζωή του μαζί με τη γυναίκα του στο χωριό, όταν ένα βράδυ ο αγαπημένος του ξάδερφος θα του ομολογήσει πως σκότωσε την κοπέλα του, ζητώντας του να τον βοηθήσει να κρύψει το πτώμα. Οικογένεια, φιλία, αγάπη, έρωτας, έννοιες που σε μια στιγμή διαστρεβλώνονται, σε ένα γαϊτανάκι καταστροφής, ψεμάτων και ενοχών πίσω από τις κλειστές πόρτες της ελληνικής επαρχίας, με ήρωες ανθρώπους της διπλανής πόρτας.
Σε μια εποχή που τα όρια του καλού και του κακού διερευνώνται εκ νέου, ο Γιώργος Χριστοδούλου, στην τρίτη του προσωπική σκηνοθεσία, μαζί με τους ηθοποιούς της παράστασης, προσπαθούν να κατανοήσουν το πώς ένας άνθρωπος, μια ολόκληρη κοινωνία, γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη συνεργός.
Συντελεστές της Παράστασης
Σκηνοθεσία – Κείμενο: Γιώργος Χριστοδούλου
Συμμετοχή στα Βίντεο-Τραγούδι: Αθηνά Σακαλή
Φωτισμοί: Ναυσικά Χριστοδουλάκου
Σκηνικά – Κοστούμια: Αλέξανδρος Γαρνάβος, Τζίνα Ηλιοπούλου
Επιμέλεια Σκηνικού: Γιώργος Χριστοδούλου
Επιμέλεια μουσικής: Γιάννης Λατουσάκης
Βίντεο παράστασης: Δομνίκη Μητροπούλου, Αλέξης Ορφανίδης
Social Media: Δανάη Γκουτκίδου
Υπεύθυνοι επικοινωνίας παράστασης: Μαριάννα Παπάκη, Νώντας Δουζίνας
Διεύθυνση Παραγωγής: Μαρία Αναματερού
Βοηθός Παραγωγής: Αμαλία Θεοχαρούδη
Παραγωγή: Ομάδα Νάμα
Παίζουν οι ηθοποιοί: Χρήστος Κοντογεώργης, Φανή Παναγιωτίδου, Μαρία Προϊστάκη, Γιώργος Τριανταφυλλίδης
Αξίζει να σημειωθεί πως η παράσταση τιμήθηκε με το 1ο βραβείο σκηνοθεσίας και το 2ο καλύτερου νεοελληνικού έργου στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού All4fun 2023.
Έγραψαν για την παράσταση:
«Η παράσταση, έχει ατμόσφαιρα και δυναμισμό, σε βάζει μέσα στο ζοφερό κλίμα και σε σημεία χτυπάει σαν γροθιά στο στομάχι. Ωραίες, ζωηρές ερμηνείες και από τους τέσσερις ηθοποιούς» [Τώνια Καράογλου | Αθηνόραμα]
«Ένα ακόμα παράδειγμα νέου ηθοποιού που μπαίνει στην συγγραφική διαδικασία με ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Ο Γιώργος Χριστοδούλου καταπιάνεται με το ζήτημα των γυναικοκτονιών, μια κοινωνική μάστιγα που ολοένα και γιγαντώνεται χωρίς να τυγχάνει των απαραίτητων αντανακλαστικών από τους θεσμούς για την πρόληψη του. Με απλή, καθημερινή γλώσσα, ο «Συνεργός» του Χριστοδούλου δίνει έμφαση στην ψυχολογία των χαρακτήρων. Εδώ το θύμα απουσιάζει καθώς η αφήγηση εστιάζει στα γεγονότα μετά το φόνο: Στη συμπεριφορά, την τακτική και τον χαρακτήρα του γυναικοκτόνου αλλά κυρίως μεγεθύνει τον εφιάλτη των ενοχών που κυνηγούν τον συνεργό του. Ένα δυναμικό κείμενο, ένα καλό έργο». [Στέλλα Χαραμή | Monopoli.gr]
«Με μία σκηνοθετική ματιά ρεαλιστική, καθόλου ηθικοπλαστική, ο Γιώργος Χριστοδούλου ξεδιπλώνει επί σκηνής ανθρώπινα διλήμματα και κοινωνικούς προβληματισμούς έχοντας συμμάχους τέσσερις πολύ καλούς ηθοποιούς στο σανίδι. […] Μία παράσταση με σαφή σκηνοθετική οπτική που παίρνει ξεκάθαρη θέση σε όλα αυτά που ζούμε σήμερα. Αυτό που δηλαδή φαίνεται πως εκλείπει από το σύγχρονο ελληνικό θέατρο». [Γεωργία Οικονόμου | News24/7]
«Η σκηνοθεσία του Γιώργου Χριστοδούλου προδίδει βαθύ συναίσθημα και εξαντλητική προετοιμασία, και βρήκε σοφά το μέτρο της ιδεολογο-αισθητικής ταύτισης όλων των συντελεστών της παράστασης με το έργο. Εντόπισε και δίδαξε όλες εκείνες, τις ιδιαίτερα λεπτές, ισορροπίες, που καθιστούν αυτό το τόσο λεπτομερειακά ψυχογραφικό δράμα κοινωνικο-πολιτικό θέατρο. […] Είναι μια εξαιρετική παράσταση, που πρέπει να δείτε οπωσδήποτε». [Κάτια Σωτηρίου | Mytheatro.gr]
«Με αυξοµειούµενες εντάσεις, η παράσταση επιχειρεί ένα συνειδησιακό απεικονιστικό γράφηµα, αφήνοντας στην άκρη ηθικολογία και διδακτισµό». [Κώστας Ζήσης | Documento]
«Εν κατακλείδι, πρόκειται για μια παράσταση που καταπιάνεται μ’ ένα τραγικά επίκαιρο θέμα και καταφέρνει κάτι πολύ σπουδαίο: να προβληματίσει τον θεατή. Φεύγοντας από το θέατρο Επί Κολωνώ, δεν μπορεί παρά να στριφογυρίζει στο μυαλό του πόσο «συνεργός» είναι και ο ίδιος ως μέλος αυτής της συντηρητικής και πατριαρχικής κοινωνίας». [Γιώτα Δημητριάδη | Viewtag.gr]
«Η απόλυτη αλήθεια της παράστασης μας μεταφέρει σε ένα κλίμα ζοφερό και λειτουργεί σαν μια γροθιά στο στομάχι για τον θεατή. Κανείς μας δεν μπόρεσε να μιλήσει μετά το τέλος της παράστασης και της υπόκλισης. Όλοι μας συγκλονισμένοι χρειαστήκαμε ώρα για να βρούμε τα λόγια μας και αυτό είναι η πιο περίτρανη απόδειξη της δύναμης που φέρει μέσα της η παράσταση «Ο Συνεργός». Καμία λεπτομέρεια δεν έμεινε στην τύχη της. Όλα φάνηκε ότι ήταν αποτέλεσμα εξαντλητικής προσοχής και σκληρής δουλειάς και αξίζουν στον Γιώργο Χριστοδούλου πολλά συγχαρητήρια». [Λουκία Μητσάκου | Theaterproject365.gr]
«Η παράσταση αρπάζει τον θεατή από την αρχή με αβίαστη ροή, συμβολισμούς, δυνατές ερμηνείες και τον οδηγεί σε μια διαδρομή συναισθηματικών διακυμάνσεων. Το φινάλε ανοιχτό και μετέωρο, με χαραμάδες ελπίδας. […] Είχα καιρό να νιώσω έτσι με νεοελληνικό κείμενο, ερμηνείες, σκηνοθεσία. Το έργο «Ο ΣΥΝΕΡΓΟΣ», του Γιώργου Χριστοδούλου, έχει αλήθεια και ανεβάζει ψηλά τον πήχη…» [Ντίνα Καρρά | Onlytheater.gr]
«Ο Συνεργός και μάλιστα υπό τη σκηνοθετική μπακέτα ενός άνδρα, του Γιώργου Χριστοδούλου, που έγραψε και το κείμενο, μας ακουμπά και μας συνταράσσει, μας αφυπνίζει γι’αυτό που συμβαίνει καθημερινά σχεδόν γύρω μας, με τις γυναικοκτονίες, τους βιασμούς, τις κακοποιήσεις και τις παρενοχλήσεις. […] Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές γι’ αυτή τη γενναία και καταιγιστική παράσταση που θέτει τον δάκτυλον εις τον τύπον των ήλων». [Ειρήνη Αϊβαλιώτου | Catisart.gr]
«Στο κομμάτι της υποκριτικής, όλοι τους υπήρξαν εξαιρετικά πειστικοί ως προς αυτό που κλήθηκαν να αποπερατώσουν. Σου έδιναν την εντύπωση, πως δεν ερμηνεύουν, αλλά πως είναι ο ρόλος. Αυτόείναι ένα σπουδαίο επίτευγμα!» [Ιωάννης Λάζιος, Τheatromania.gr]
«Αν και η μεταφορά στο θέατρο πραγματικών γεγονότων, όπως αυτό του 2005 στην ελληνική επαρχία, με τα τόσο έντονα στοιχεία ναρκισσισμού και αγωνίας που εμφανίστηκαν στην τηλεόραση, είναι δύσκολη και προκλητική, εντούτοις, ο Γιώργος Χριστοδούλου κατάφερε να δομήσει ένα κείμενο γεμάτο δύναμη και εκφραστικότητα, που ίσως στην αρχή ξαφνιάζει τον απροετοίμαστο θεατή με την προσέγγιση του, αλλά σύντομα τον απορροφά απόλυτα». [Παύλος Λεμοντζής, Cityportal.gr]
«… Όλ’ αυτά μεταπλάθει ειρωνικά σατιρίζοντάς τα, αλλά και αναπαράγοντάς τα ευπειθώς ο δοκιμασμένος σε αυτή τη δραματική γλώσσα Γιώργος Χριστοδούλου. Ο κώδικας μάς είναι οικείος, όχι όμως και λιγότερο αποτρόπαιος. Δείτε αυτή την παράσταση με τις ακραίες καταστάσεις καταλλήλως κι αναλόγως μεγεθυμένες». [Κωνσταντίνος Μπούρας | Fractalart.gr]
«Εξαιρετικός ο Χρήστος Κοντογεωργής και η Φανή Παναγιωτίδου στο σπαραχτικό ρόλο της μάνας. Στη συνάντηση με την Τασούλα λίγο πριν τελειώσει η παράσταση ανατριχιάσαμε». [Ζωή Δημητρίου | Provocateur.gr]
«Τούτη η παράσταση είναι μια γερή γροθιά στο στομάχι, αφορά όλους μας, άνδρες και γυναίκες, αφορά τους γύρω μας και τους αγαπημένους μας. Διαθέτει μία δυναμική αριστοτεχνική, με πλοκή που δεν σταματά πουθενά. Η κάθαρση μπορεί να μην είναι η επιθυμητή, είναι όμως η πλέον ιδανική για το έργο. Η ελπίδα σίγουρα πεθαίνει τελευταία. Και να μην ξεχάσω αυτό εδώ. Η φωνή της κυρίας Αθηνάς Σακαλή είναι υπέροχη!» [Κωνσταντίνος Κούλης, Keysmash.gr]
«Η δυναμική του κειμένου, η δυνατή ερμηνεία των ηθοποιών, η έντονα ρεαλιστική σκηνοθεσία και τα ιδιαίτερα μουσικά ακούσματα δίνουν μια δυνατή γροθιά στο στομάχι των θεατών. Ένα έργο που τόλμησε να ασχοληθεί με ξεχωριστή ματιά, με ένα εξαιρετικά επίκαιρο θέμα» [Σμαρώ Κώτσια | Theatrikaprogrammata.gr]
«Μια παράσταση μάθημα για πολλούς σε έναν όμορφο χώρο και με καστ δεμένο και πολύ καλά προβαρισμένο. Από τα must see της τρέχουσας θεατρικής περιόδου» [Αναστασία Κίτσιου | Θέατρο.gr]
«Εν κατακλείδι, μια συγκλονιστική υπόθεση, μια πολύ ενδιαφέρουσα οπτική της ιστορίας και τέσσερις πολύ δυνατές ερμηνείες συνθέτουν μια πολύ καλή παράσταση που σίγουρα θα πρέπει να βάλετε στη λίστα σας». [Πάνος Καισσαράτος | In.gr]
«Μια συγκλονιστική παράσταση που σκιαγραφεί ανθρώπους που κυκλοφορούν ανάμεσα μας. Το σενάριο του Γιώργου Χριστοδούλου όντας απόλυτα ρεαλιστικό φωτίζει πτυχές ενός εγκλήματος για το οποίο είναι σαφές ότι η αιτία είναι μία: ο δολοφόνος. Κι όσο ο δολοφόνος ελίσσεται σαν το φίδι για να ξεφύγει, τόσο ο συνεργός βουλιάζει στην κινούμενη άμμο των ενοχών». [Μαίρη Μαρκογιαννάκη | Ζwenadrama.gr]
«Με μία συνολική αποτίμηση, πρόκειται αντικειμενικά για ένα άρτιο και αριστουργηματικό αποτέλεσμα, το οποίο κανείς δεν πρέπει να χάσει. Μία σωστά φροντισμένη δουλειά με υψηλό δείκτη επαγγελματισμού από όλους τους συντελεστές στην οποία αξίζει η καλύτερη πορεία». [Μαρκέλλα Δελλή, Mikrofwno.gr]
«Ένα εξαιρετικό κείμενο με φοβερή απόδοση. Μια παράσταση που αναμφίβολα συγκαταλέγεται στις καλύτερες της σεζόν. Μια παράσταση που ταράζει τα θεμέλια του είναι και σε κάνει καλύτερο άνθρωπο. Έναν άνθρωπο με άποψη και δύναμη στο λόγο του, έναν άνθρωπο μέλος μια ενεργής κοινωνίας που κοιτάει μπροστά και βλέπει το καλό». [Γεωργία Κολέγκα, Θέατρο.gr]
Info:
Τοποθεσία: Επί Κολωνώ, Ναυπλίου 12 και Λένορμαν, Αθήνα
Παραστάσεις: Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή, στις 21.15. Έως 28 Απριλίου 2024.
Διάρκεια παράστασης: 90’
Πληροφορίες: Τηλ.: 210513 8067Τιμές εισιτηρίων: 17 ευρώ (κανονικό), 14 ευρώ (μειωμένο)
Ηλεκτρονική προπώληση: more.gr